onsdag, november 29, 2006

Huskeseddel, december

Plader, film, bøger og tegneserier. Anlæg, dvdafspiller og fjernsyn - husk at få frakoblet antennesignalet før ankomst, internetadgang er muligt fra feriecenteret længere op ad vejen. Der er varelevering fra købmanden til sommerhusområdet to gange om ugen. Undersøg mulighed for billeje. Husk at købe ekstra hukommelseskort til kameraet. Telefon kun via fastnet og kun korte samtaler. Få eftersendt 2 daglige aviser (Politikken + Information) - samt Mojo og Uncut efterhånden som de udkommer i løbet af måneden. Post fra bank, HK, pension og lignende skal samles på køkkenbordet derhjemme. Vejret bør i dagtimerne veksle mellem tåge og lav sol - efter mørkets fremtid må det gerne kunne mærkes. Husk at pille batterier ud af eventult køkkenur og nulstille uret på ovnen. Bed om at blive afhentet når jule, bytte og nytårshysteriet har lagt sig.

Undersøg om plan reelt set kan gennemføres.

5 kommentarer:

mca sagde ...

Bør iværksættes allerede straks ved synet af den første juledekoration (en klump ler tilsat udtørret gran - hvem sagde dekorativ?)

Nærmest Løkkelig sagde ...

Pjat med dig, du skal bare i den rette juleånd. Jeg har lavet en goth-juledekoration, der står hjemme hos Mads og Helle. Jeg er sikker på, at du gerne må få den.

Peter H. Olesen sagde ...

Det ender med at man skal trække sig ud af den såkaldte civilisation et par måneder om året.
Det lyder egentlig tiltrækkende.

Martin Petersen sagde ...

ma: mine forældres hus ligger i en gammel lergrav, 30 meter fra en fyrreskov(i kid you not) - skal jeg så vende civilisationen ryggen her gang jeg skal besøge dem? Selvom et besøg i postkode 5771 selvfølgelig er at vende civilisationen ryggen.

op: helle nævnte godt nok noget med, at i havde malet nogle kugler sorte - jeg valgte ikke ata spørge ind til det. Jeg skal nok derover til nytår, så tager jeg den med der.

pho: var det ikke derfor du flyttede til sorø?

mca sagde ...

Hvilket minder mig om et tv-interview, jeg så for et par år siden. Som handlede om en tilflyttet overlæge på Ærøs sygehus (gad vide, om det eksisterer endnu?). Han blev spurgt, om ikke han følte sig hægtet af udviklingen dér på øen. Det bekræftende enstavelsessvar fik lov at hænge lidt, hvorpå han tilføjede: "Det er sgu' dejligt..." Det har jeg tænkt på et antal gange siden.