torsdag, november 02, 2006

Jeg er mere fascineret end forblændet af Martin Halls karriere, kreativitet og skræmmende udgivelsesfrekvens. Der er dog en enkelt del af hans karriere, jeg bliver ved med at vende tilbage til. Udgivelsen af de 2 Irma Victoria plader rummer så mange spørgsmålstegn, fejlfortolkninger og endda perversiteter, at jeg ikke kan lade det ligge stille. Hvis jeg nogensinde får taget mig sammen, så vil jeg gøre Irma Victorias historie og nok mere interessant historien bag, til min hovedopgave som musikskribent. I det omfang jeg nu engang kan tillade mig, at kalde mig selv for skribent - musikken kan der ikke rokkes ved. Jeg har en mappe liggende med noget nær ethvert ord, der er skrevet om Irma Victoria. I samme mappe ligger Expo-optagelser, der ikke nåede med på opsamlingen og en liste med navne på folk, jeg burde maile og få til at fortælle om deres bidrag til Irma Victoria pladerne. Først skal jeg dog lige have synliggjort den alternative danske musikscene i startfirserne for menigmand, når det er overstået så skal Irma Victorias minde gøres ære.

3 kommentarer:

Kitty - The Librarian Fox sagde ...

Du tager ret flotte billeder:) Kiggede lidt på de billeder du har posted i din blog.

Martin Petersen sagde ...

Af hjertet tak - det her står Robin Skjoldborg dog for! Mit kamera er en af mine bedste investeringer nogensinde, rendyrket terapi at tage det med ud.

Kitty - The Librarian Fox sagde ...

Nå ja ,ups! Kan forestille mig at det er rendyrket terapi at tage billeder. Gjorde det selv da jeg var fanget midt i de transylvanske bjerge engang. Dine billeder er klart bedre dog!

Ps. Fortsæt endeligt med at oplyse den gemene pøbel om den danske alternative scene i firserne;)