mandag, juli 02, 2007

Den eneste gang jeg har fået trykt et læserbrev var i udgave 17 af Zoo Magazine, der udkom i vinteren 98/99 - Nina Persson var på coveret, Air's Moon Safari blev kåret til årets plade og Martin Kongstad brød med livet som rockjournalist i et essay, der råt for usødet, men meget konkret og udramatisk udleverede hvordan den del af musikbranchen hang sammen..

Manics I
Jeg studsede lidt, da jeg i anmeldelsen af Manic Street Preachers (Zoo 16, red.) læste, at hjerte skulle rime på smerte. Det har jeg ikke lagt mærke til. Den eneste kærlighedssang på det seneste album er "Nobody Loved You", som er en sang til Richey James, og det er jo ikke en kærlighedssang i gængs forstand. MSP skriver politiske sange, og det er så atypisk, at man som anmelder burde være opmærksom på det.
Martin Petersen

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Den eneste gang jeg har spurgt en foredragsholder om noget, var efter et Martin Hall-foredrag i Svendborg i slutningen af 90'erne. Han kunne ikke umiddelbart af- eller bekræfte at danske Martin Hall og Manic Street Preachers' manager Martin Hall var en og samme person.