lørdag, januar 19, 2008

Efter at jeg til aften har krydstjekket anmeldelsessektionen i det seneste Uncut med lydklip og bider fra Myspace, må konklusionen være, at Dawn Landes er det bedste bud på det næste store. På tour med Midlake, udgivet på Fargo, samarbejde med Hem, Ryan Adams m.m. og sød som sukker at se på, på papiret lover hun godt. Hendes myspaceside indikerer, at det er på det seneste album Fireproof guldet skal findes - Picture Show skramler og stener lystigt derudad, mens Bodyguard fra samme plade er lidt for meget og alligevel lidt for lidt og så alligevel ikke. Det der for alvor fanger mig, er dog hendes bluegrassudgave af Peter, Bjorn & Johns Young Folks, der til trods for at være yderst tro mod forlægget langt overgår den. Skulle man vælge at bestille Fireproof direkte fra Fargo, kan man passende tage den seneste Innocence Mission udgivelse We Walked In Song med i samme pakke. Dels har de tidligere gjort det godt, dels glæder jeg mig selv til at lægge øre til We Walked In Song og dels fordi det kan bruges som undskyldning til at anbefale et lyt til deres udgave af John Denvers Follow Me.

4 kommentarer:

mca sagde ...

Martin, jeg er bekymret for dig ...

Martin Petersen sagde ...

Intet at være bekymret for, men hvis det er fordi du har set videoen til Follow Me med Innocence Mission så forstår jeg dig - den skal man ikke afspille med skærmen tændt.

mca sagde ...

OK, det vil jeg så lade være med. Nej, det var mere 'Young Folks' - det lyder som et uinspireret indslag i et dårligt satireprogram!

Martin Petersen sagde ...

Jeg kan godt følge dig, men synes alligevel det er en fin udgave, men jeg er så også (som det eneste nummer med Peter, Bjorn & John) ret begejstret for originalen.