fredag, februar 22, 2008

Bloggen Smårepetitioner Udføres På Stedets egentlige navn, rent teknisk set - Sandrepair - er en sammentrækning af Service and Repair. Dette var navnet på den online pladebutik jeg drev igennem et par år. Da jeg skulle lave en mailadresse til foretagendet ville Hotmail ikke acceptere, at ordet "service" indgik i adressen og så blev løsningen Sandrepair. Navnet blev taget med en tanke på gammeldags amerikanske tankstationer, der som regel havde et skilt stående/hængende med denne ordlyd. Navnet Smårepetitioner Udføres På Stedet er også afledt af dette.

Pladebutikken ligger der jo for så vidt endnu - tom og forladt som så mange andre pladebutikker. Jeg solgte Gangway i store mængder til Japan, fik skibet en del Under Byen afsted inden de for alvor blev til at få fat på uden for Danmarks grænser. Jeg købte alt jeg kunne op fra pladeselskaberne New Rose, Line og alle Lines underselskaber, disse selskaber gav altid pengene godt igen. Jeg fik solgt mine egne eksemplarer af Mews to første plader til henholdsvis 2.000,- og 1.200,- og til henholdsvis Japan og New Zealand. Når det gik som det skulle dukkede der hver halvanden måned en check op på 1.500-2.000,-, det var den størrelsesorden butikken lå i. Da bølgerne gik højest havde jeg ca. 400 varenumre, men alligevel nåede Service and Repair at betale for en tur til Berlin, en Ipod og mit første digitalkamera. Foruden at give mig et fascinerende indblik i hvordan japanerne (mis)bruger det engelske skriftsprog.

Ingen kommentarer: