mandag, marts 17, 2008

Jeg fik ros fra en uventet kant om et uventet emne forleden. En perifær bekendt spurgte om det ikke var mig, der i sin havde anmeldt Grandaddys Sumday på Undertoner.dk og jo, den anmeldelse kan jeg ikke rigtigt løbe fra, at jeg har lagt navn til. Rosen gik på, at anmeldelsen i sin tid havde fået ham til at give pladen en vellykket ekstra chance. I bund og grund er Sumday en kedelig plade. Her fem år efter anmeldelsen blev skrevet, er jeg dog slet ikke i tvivl om, at den vil vise sig, at være langt mere langtidsholdbar end forgængeren Sopthware Slump. Som jeg dog stadig står ved var den bedste plade udgivet i år 2000. Desværre vil den også vise sig at være mere langtidsholdbar end Grandaddy, der gik i opløsning efter den let skuffende Just Like The Fambly Cat.

Videoer fra Sumday
"Yeah" Is What We Had
Now It's On

Grandaddy på MySpace

Ingen kommentarer: