søndag, april 20, 2008

Forrige uge købte jeg Lee "Scratch" Perry opsamlingen Ape-ology, der samler op på 3 plader indspillet i Perrys eget Black Ark studie, hvoraf de to oprindeligt blev afvist af pladeselskabet. I dag købte jeg så Max Romeo - War Ina Babylon, optaget i det selvsamme studie, produceret af Perry og med Perrys husorkester The Upsetters som backing. Samme orkester, der optræder på Ape-ology, Perry selv var kendt som The Upsetter. Reggae er foruden Bob Marley stadig relativt ubetrådt land for mig, men efter at have hørt en massiv mængde dub på det seneste, vil jeg nu have et udvalg af dub og reggae føjet til min pladesamling. War Ina Babylon sætter barren højt for, hvad der ellers skal tilføjes samlingen. Næste tilføjelse bliver en opsamling fra Trojan Records, primært for at få fingre i Ring The Alarm med Tenor Saw, men også i et håb om, at Trojan Records borger for en vis kvalitet. Indtil da tåler anlægget og Exodus nok hinandens selskab en gang til.

Max Romeo - I Chase The Devil
Tenor Saw - Ring The Alarm
Bob Marley - Natural Mystic

Ingen kommentarer: