mandag, april 28, 2008

Hvor jeg dog hader duer. Har de bevingede møgkræ virkelig ikke noget bedre at give sig til end at overskide mine terrasser? Jeg har accepteret, at terrassen ud til vejen er tabt. Det er også ok, at de ligger derude og har rede i deres eget tommetykke lag af lort, men kunne de så ikke se det som en stiltiende gentlemanagreement, og så lade den bagerste terrasse være? Terrassen, hvor jeg lige kan nå at stille to stole ud, så man sidde og kigge ned på havnen. Men nej, de gør deres for at gøde et betonunderlag som intet alligevel kan gro på, og sidde derude og kurre løs, når jeg forsøger, at sove. Jeg hader kræene så meget, at jeg lurer på at finde æsken med min morfars medaljer frem. Han var ironisk nok prisbelønnet dueavler og holdt brevduer i baghuset. Finde æsken med medaljerne frem, finde en passende kasteteknik, og så ellers verpe dem efter duerne, og hver gang jeg ramte én råbe "skæbnens ironi møgkræ"!

..men måske jeg alligevel skulle lære, at enten styre eller præcisere mine eder og forbandelser. Her til aften udbrød der fugleinfluenza i Stenstrup, hvor jeg stammer fra.

Ingen kommentarer: