lørdag, maj 17, 2008

Det ligger helt fast, at jeg næste lørdag tager til København og kryber ned i Oehlenschlaegersgade og ser Peter H. Olesen, Michael Lund og CS Nielsen.

Jeg overvejer dog allerede på tirsdag at smutte en tur forbi København. I forbindelse med udgivelsen af det nye Geiger bliver der holdt reception i Møllegades Boghandel. Her spiller Kloster klokken 16.30 og Martin Hall læser op fra Infodemens klokken 17. Mikael, der står bag Kloster, har i mange år boet i Oehlenschlaegersgade, med sig på tirsdag har han den dansk-amerikanske sangerinde Sarah Hepburn, der måske/måske ikke tager sin Irma Victoria lp med for at få Martin Hall til at signere den (og sådan løber alting i ring).

Sarah spillede for et par år siden opvarmning for Damien Jurado, da denne spillede nede på Studenterhuset. Det var blevet arrangeret således, at Sarah skulle overnatte i min stue, da overnatning ikke var med i betalingen for koncert. Vi havde aldrig mødtes før, og da vi blev introduceret efter koncerten klokken hen mod midnat, havde ølindtag været en væsentlig faktor i hver vores oplevelse af aftenen på Studenterhuset. Vi slentrede på tværs af byen og ned til havnen, hvor jeg også dengang boede. Det er intet problem at walk n' talk på tværs af byen og igennem natten, men når man står i en oplyst stue kan et fornuftigt samtaleemne være svært at finde på. "So Martin play me some music that I don't know" - det blev Irma Victoria, der alligevel lå fremme. Nu kan jeg godt se, at det måske ikke det meste betryggende musik at spille for en fremmed pige, der står i en fremmed lejlighed i en fremmed by. Ikke desto mindre var hun den første aftager, da jeg et halvt års tid senere indkøbte et lille parti af The Rainbow Theatre på vinyl.

Ingen kommentarer: