onsdag, juli 23, 2008

Der er endnu ikke sat navn på, hvem der eventuelt skal varme op for Calexico når disse til oktober gæster Danmark. Det kunne jeg se i Uncut, at der er når de måneden før gæster England, her har Calexico canadiske Woodpigeon med til at sætte lidt skub i det hele. Hvor ville jeg dog ønske, at de kom med videre til Danmark. Woodpigeon er for mig stadig et nærmest ukendt bekendtskab, som jeg lyttede til mere af kedsomhed end af nysgerrighed, da jeg for nylig første gang så deres navn. Min første tanke gik i retning af Midlake, ikke så meget på grund af det musikalske sammenfald, der sagtens kan argumenteres for findes. Tanken gik mere i retning af, at det at se Woodpigeon gå på scenen som et ubeskrevet blad, kunne være en åbenbaring i samme størrelsesorden som det var at se Midlake gå på scenen før Flaming Lips til koncerten i Tivolis koncertsal for 2 år siden. Midlake og Woodpigeon deler vokalharmonierne og den dæmpede organiske tilgang til musikken. Andre steder lyder Woodpigeon mere som Calexico, eksempelvis i den fantastiske Anna - Girl In A Clocktower og i den lige så fantastiske, men også fantastisk betitlede Home As A Romanticized Concept Where Everyone Loves You Always And Forever. Jeg krydser fingre for at Calexico tager Woodpigeon med videre til Danmark, og forbander at det endnu ikke er lykkedes mig at finde ud af hvordan man bestiller deres cd og 7”.

Det er muligt at høre Woodpigeon på både deres hjemmeside og på MySpace, man kan endda downloade en ep med dem, hvis man vil have mere.

Ingen kommentarer: