torsdag, september 18, 2008

Værsgo Gaffa, skulle i nogensinde få brug for mine svar til bagsiden, så kan de sakses herfra.
Kommer du fra et hjem med klaver? Min søster fik et klaver ca. samtidigt med at jeg flyttede hjemmefra. Hvis der tænkes på om jeg har musikalsk opdragelse med hjemmefra, så nej.
Spiller du selv et instrument? Nej, jeg kan knap nok klappe i takt, men omvendt har taktfast klapperi spoleret mangt en koncert.
Synger du i badet? Nej, jeg vil hellere lytte til anlægget inde i stuen forgæves forsøge at gøre sig lydhørt i badeværelset end jeg vil høre på mig selv.
Har du nogensinde drømt om at blive musiker? Ja, og fodboldspiller, og sympatisk, og struktureret, men…
Hvad betyder musik for dig? Udgifter og en masse timer brugt på noget, der ikke helt kan forklares.
Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling? Løst anslået lige over 20meter.
Hvad er din yndlingsplade? Sidst jeg prøvede at opstille en liste, var vinderen vist Electro-Shock blues med Eels. Det er et par år siden, det skifter vist lidt fra dag til dag.
Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din pladesamling? Der står to kasser med ungdomsindkøb under sengen, de bliver kun fundet frem når der er alkohol i blodet og klokken er tæt på sent, svaret kan nok findes deri.
Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren? Jeg ville aldrig vælge en karaokebar.
Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse? Et eller andet fra musiktimerne, Så Går Vi Rundt Om En Enebærbusk eller noget. Hende er jeg glad for jeg ikke indledte et forhold til, sidst jeg så hende var hun iklædt gamacher, hælløse træsko og tre unger.
Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften? Dub! Jeg ender altid ufriviligt med at forsøge at ramme rytmen fra musikken, dub er det eneste, der kører langsomt nok til at jeg kan gøre det uden at miste pusten. Enkelte vil måske foreslå at de indledende toner til champagnegaloppen ville passe bedst til mig, men det er ondsindede rygter uden hold på sig.
Hvad hører du helst søndag morgen? Sidst jeg var bevidst om, hvad jeg hørte søndag morgen, blev jeg en del af et søndag morgenritual i en lejlighed, hvor jeg overnattede. De hørte Sunday Morning med Margo Guryan, hver evig eneste søndag. Det kunne jeg sagtens vænne mig til.
Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet? Thomas Helmig åbenbart, det er hvad der er blevet spillet de sidste to gange jeg har danset (hvad der så strækker sig over et par år) – jeg gætter på, at jeg ikke tør sidde stille til ham, at der er nogle aggressioner, der skal ud før de får lov til at tage over. Thomas Helmig, skyd mig.
Hvad er den første sang du kan huske? Noget fra Kim Larsens personnummerplade. Tutta måske.
Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig? Jeg er vist for kynisk til, at jeg synes noget musik er så smukt og rørende, at det bringer tårerne frem. Der er plader jeg ikke rører fordi det minder mig om noget, der var engang, men det er en anden historie.
Hvilken musik skal der spilles til din begravelse? Det vil jeg ikke blande mig i, jeg håber en venlig sjæl savner mig nok til vælge Motherfucker med Eels.
Har du været i operaen? Næh, det kommer nok heller ikke til at ske. Jeg er ikke engang nysgerrig.
Har du været på festival? Midtfyns Festival fra 1992 og en del år frem, vidste jeg var blevet for gammel det år jeg endte med at tage en taxa hjem til min egen seng to gange.
Hvad er din bedste koncertoplevelse? Ingen anelse. Der skal nok være en 50 stykker af dem, men jeg er ret begejstret for at kunne sige at jeg nåede at se Johnny Cash live (og i levende live).
Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være? Jenny Lewis, for fanden da menneske, Jenny Lewis!!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

He, sjovt initiativ. Nu er jeg selv vild med lister, og har et par gang overvejet samme øvelse. Indtil videre er det blevet ved overvejelsen. Den med pladerne under sengen, der kun bliver taget frem langt ud på natten, kunne jeg i den grad nikke genkendende til!