onsdag, oktober 29, 2008

Det er ikke, fordi jeg stiller de store krav til min telefon. Hvis bare den kan ringe ud og ind, og sms'erne også kan gå begge veje, så er mine behov ganske tæt på at være dækket ind.
Det var også de eneste krav, jeg havde, da jeg forrige gang skulle købe telefon. Ekspedienten var da også meget undskyldende, da han fortalte, at telefonen altså også havde et indbygget kamera. Men han tog sig heldigvis også tid til beroligende at forklare mig, at jeg ikke skulle være nervøs, for kameraet var af en kvalitet, hvor det i praksis var ubrugeligt.
Jeg købte telefonen, og den holdt indtil for nylig, da knappen med det grønne telefonrør endegyldigt gav efter, og ud- og indgående opkald blev en umulighed.
Ingen tvivl om, at jeg er en af den slags kunder, de store firmaer elsker. Min mærkeloyalitet er uovertruffen, i hvert fald når det kommer til telefoni. Så selvfølgelig købte jeg en telefon hos det teleselskab, jeg har været hos de sidste tretten år - af det samme mærke som jeg har haft de sidste ti.
Selvfølgelig valgte jeg den model, der hed noget med classic, for det lugter lidt af, at den ikke kan for meget mere, end hvad dens forgænger kunne.
Jeg var blevet en krone fattigere, og en bindingsperiode, der kan være ligegyldig, når man ikke gider skifte teleselskab, rigere, da min telefon dukkede op i posten, klar til brug. Eller det vil sige næsten. For den indbyggede ordbog rummer ikke alle de eder og forbandelser, jeg har sendt til folk igennem den seneste telefons levetid.
Ingen sgu, fanden og helvede, ingen mulighed for at bede folk flette fissen, og dilleren skal man også selv putte ind (hvis man vil have den i telefonens ordbog). Den nye telefon er også anderledes konsekvent end den gamle. Den giver ingen mulighed for at tvivle for både tjoh og tjah er ukendte vendinger, og det med at kukkelure er det også slut med. Til gengæld virker kameraet upåklageligt.
Det er sikkert vanvittigt, hvad min telefon kan, som jeg aldrig får brug for, men til den pris, jeg har givet, kan jeg næppe brokke mig over at have betalt for meget. Jeg kan bare glæde mig over, at det er en model classic med en ringetone, der siger dingelingelingeling - havde den så bare haft drejeskive i stedet for taster, så havde det været helt perfekt

Ingen kommentarer: