søndag, december 07, 2008

Forbrugertip: Det har desværre været mig umuligt at finde en etiket fra den omtalte øl, men det (næsten) Ringstedbaserede bryggeri Det Lille Bryggeri har med deres oak aged porter begået, hvad der for mig må betegnes som årets ølnyhed, forudsat det er en nyhed, men jeg er først stødt på øllen for nylig. Der er tale om en fuldfed porter, tyktflydende uden at være for tung og med masser af lakrids i smagen uden at dette dog bliver for meget. Oak aged porter holder en alkoholprocent på 8,2%, uden at smagen dog antyder, at den er så stærk. Dette er en af de bedst afstemte portere jeg har smagt, fuldt ud på niveau med kaffeporteren fra Ølfabrikken, der dog efter Ølfabrikkens kuldsejling og sammenlægning næppe ser dagens lys igen. Anbefales på det varmeste.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Martin

Den anbefaling kan jeg godt nikke genkendende til. Og skulle du støde på deres juleporter eller for den sags skyld anden bryg fra det lille bryggeri/Roskilde Øl, bør du ikke tøve.

Og det skriver jeg ikke kun fordi, jeg selv kommer fra Ringsted :o).