fredag, februar 13, 2009

Ikke langt fra hvor Elbow befinder sig i det musikalske landskab finder vi Doves, der efter et par års stilhed melder sig ind i kampen igen når deres fjerde album ser dagens lys til april. Før Doves blev Doves var navnet på treenigheden Sub Sub, og under det navn scorede de sig et gedigent hit i 1993 med Ain't No Love, Ain't No Use. Heldigvis brændte deres studie i 1996. Heldigvis fordi det blev startskuddet til, at tvillingerne Jez og Andy Williams, og Jimi Goodwin genopfandt sig som Doves. Jeg tog deres tre plader ned fra hylden, da jeg forleden læste nyheden om den nye plade, og jeg kan ikke sige mig fri for stadig at lade mig begejstre af numre som There Goes The Fear, Catch The Sun og med stor fed tyk streg under især The Man Who Told Everything. Det er svulstig og melankolsk mesterklasse, i afdelingen for længselsfuld pop. På Doves Hjemmeside kan man netop nu downloade det nye nummer Jetstream, der lyder som en flirt med New Orders grundprincipper, og melder man sig under deres communityfaner kan man se videoen til den kommende plades titelnummer Kingdom Of Rust, der i den helt anden ende af spekteret bringer tankerne hen i retning af The Highwaymen. Kingdom Of Rust udkommer 6. april.

Ingen kommentarer: