søndag, juni 07, 2009

Jeff Hanson 1978-2009

For en times tid siden tikkede der en sms ind på min telefon. "Pis. Jeff Hanson døde i går. Faldt om i sin lejlighed." Sendt til mig fra den samme ven som for et par år siden introducerede mig for Jeff Hanson. 31år blev det til for Jeff Hanson før han fik en alt for tidlig afsked med livet, men 31år er ikke en alder at dø i. Jeg kender ikke omstændighederne omkring hans død. Googler man rundt taler medierne om en terrible accident, men ingen synes at kende de nærmere detaljer. Umiddelbart virker det dog ikke til at være selvforskyldt. Tragisk er det dog uanset hvad, der tog livet af ham, eller hvorfor. Jeg har flere gange søgt trøst i hans musik, der rummer den ro, der kun kan findes i musik, der har fået lov til at boltre sig frit i ens ører så mange gange, at man kan finde hjem i den, og finde ro. Son har jeg mere end nogen anden plade brugt som gave, og foræret væk et utal af gange. Spørgsmålet er altid det samme, og ja, det er en mand der synger, og nu vil det så være, at ja - det var en mand, der sang. Han gjorde det så godt, og derfor er jeg så forbandet trist over at det var det, at der ikke kommer mere fra den kant. At lyset er slukket, og at den musik, der så ofte har trøstet mig og båret mig videre, nu og fremover vil komme til at bære sin egen sorg. Kill Rock Stars har lagt Hiding Behind The Moon op til download på selskabets forside, et af Jeff Hansons fornemmeste øjeblikke, en af grundene til at jeg siger tak for sangen.

1 kommentar:

Mikkel sagde ...

FOR FANDEN!
ØV!!!