søndag, juli 19, 2009

Denne weekend, og som så mange dage før den, er det de tunge rytmer fra dub og reggae, der får lov til at fylde og flyde i stuen. Det er først i det seneste års tid, at jeg for alvor har taget genrene til mig, men siden jeg i midten af det sidste årti stødte på Bob Marleys Exodus, er jeg blevet fanget, hver gang et anlæg har tonet Jamaicaetnisk musik. I min jagt på et sted, hvor jeg uden om reglerne kunne downloade Junior Delahaye - Showcase, der er en af mine bedste vinylinvesteringer dette år, stødte jeg på bloggen Satta Massagana, der er et sandt slaraffenland af reggae og dub. Jeg er først lige gået i gang med at kigge på sidens udbud, og er måske stadig for fersk ud i mit kendskab til genrene, til at have tyngde bag mine anbefalinger, men udover Junior Delahaye kan det anbefales at hente Glen Brown & King Tubby - Termination Dub, der som titlen antyder er dub, og fra reggaeudvalget er U Roy - Rasta Ambassador et godt valg.

Ingen kommentarer: