fredag, juli 31, 2009

Det var tæt på, at jeg trods mine 20 år var yngste tilstedeværende i lokalet, da C.V. Jørgensen i 1996 fyldte Borgerforeningen i Svendborg med tidligere hippier, der havde været med siden "dengang". Da han "dengang" i 1996 var på sin tur rundt i det ganske lille land for at promovere Syregrønne Evergreens. Det var første gang jeg så ham, og første plade jeg købte med ham. Siden da har jeg talt i telefon med ham enkelte gange, set ham ude et par gange, og lyttet til ham derhjemme et væld af gange. Og nu vender han så tilbage til scenen, det måtte godt gribe om sig.

2 kommentarer:

Søren Nielsen sagde ...

Ja, det er en god nyhed, og ja, det måtte gerne gribe om sig. Koncerten i 1997 på Roskilde står fortsat meget højt på min liste over store koncertoplevelser. Under Det regner i mit hjerte stod tiden stille og Elisabeth blev sunget med en sjældent oplevet inderlighed

Anonym sagde ...

Jeg havde egentlig afskrevet muligheden for at se ham live - og nu byder den sig så alligevel. Tak, tak, tak.
Jeg vil troppe op uden de store forventninger: Måske skal vi i himlen, måske falder det hele til jorden, who knows. Uandset møder jeg op for at vise min dybeste respekt for en dansk musiker, der altid har cirklet i sin helt egen bane omkring den danske musikscene. Kvalitativ urørlig og fuldstændig uden peers i det ganske land.