mandag, november 09, 2009

Stand By Me er filmudgaven af Stephen King novellen The Body, og det er meget muligt, at det er den eneste filmudgave baseret på hvad som helst af Stephen King, der er værd at se. Selv om jeg over årene nok skal have set filmen en håndfuld gange, er det først for nyligt, at det er gået op for mig hvor stærkt et soundtrack, der hører til filmen. Egentlig købte jeg det bare for at få lagt The Silhouettes - Get A Job lagt ind på min computer, men det er nu blevet tildelt en pæn placering på min aldrig nedskrevne liste over favoritsoundtracks.

01. Buddy Holly - Everyday
02. Shirley and Lee - Let The Good Times Roll
03. The Del Vikings - Come Go With Me
04. The Del Vikings - Whispering Bells
05. The Silhouettes - Get A Job
06. The Chordettes - Lollipop
07. The Coasters - Yakety Yak
08. Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire
09. The Bobettes - Mr. Lee
10. Ben E. King - Stand By Me

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg vil nu mene at David Cronenbergs The Dead Zone er en meget god film. Og Misery er ej heller dårlig.

Martin Petersen sagde ...

Misery har jeg kun set på Svendborg Teater med Kurt Ravn og Kirsten Olesen i rollerne, The Dead Zone er jeg ikke bekendt med. Kender egentlig forrygende lidt til Stephen King filmatiseringer, men Children of the Corn, Carrie og plæneklippermanden får ikke topkarakter herfra.

Anonym sagde ...

Fremragende udgangspunkt for at udtale sig om hvilke King filmatiseringer der evt. er værd at se.

Martin Petersen sagde ...

Jojo, men det skal ikke stoppe mig fra at gøre det..