torsdag, februar 25, 2010

Emma Acs, der er udgangspunktet for dagens tekst, har jeg ikke været bekendt med i længere tid end de timer, der er gået siden i formiddags. Min begejstring er dog umiddelbart ganske stor, og under alle omstændigheder stor nok til, at jeg synes hun fortjener noget opmærksomhed. Emma Acs stil ligger i en blidt udsyret forlængelse af den musik Holly Golightly, Fabienne Delsol og April March begår, men mest af alt og ikke uventet, minder det om The Setting Son, hvad der ikke skal mere end et hurtigt blik ned over listen af "band members" til at forklare. På de tre numre, der er at finde på hendes MySpaceprofil er lyden af The Setting Son tydeligst på "We Make Sense", der klart rummer det største hitpotentiale af de tre numre, der er lagt op. Et faktum, der er ganske foreneligt med at nummeret i løbet af marts måned slippes fri på 7" single. "She" bør ikke finde vej til noget fysisk format, men må være et skridt på vejen i jagten på et udtryk. I hvert fald klinger den brugte form for balladeformel ganske hult, og inviterer ikke til, at man investerer yderligere interesse i hende. Heldigvis retter "Fever" op på det generelle indtryk, og sikrer slutresultatet 2-1 til det positive indtryk. Personligt glæder jeg mig til at høre mere fra den kant, men i min jagt på mere information om Emma fik jeg bekræftet at træerne ikke vokser ind i himlen, hvad denne korpigetjans for The Setting Son med al mulig falsklydende tydelighed viser. Er man nysgerrig efter om det er blevet bedre, så spiller Emma Acs på Drone 12. marts.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er der brugt Auto-tune på det liveklip?

Anonym sagde ...

Emma acs er et kæmpe talent, det blev vist også bekræftet i fredags efter en fantastisk koncert på Drone. Så den der afrunding holder ikke. Hvis du lige giver det en chance og ser et live show, vil du ikke vove at påstå at hun ikke synger rent. Selv ikke hvis du har fundet en gammel video med dårlig lyd