tirsdag, maj 18, 2010

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal forvente mig soundtracket til "Tony", der bærer The The som afsender. Der har været forholdsvis stille omkring Matt Johnsons gruppe siden "Naked Self" blev udsendt i 2000, men det hænder jævnligt, at i særdeleshed førnævnte eller forgængeren "Dusk" bliver taget fra hylden og sat i forbindelse med anlægget. Gældende for disse, og for spredte dele af hans tidligere virke, gælder en stor begejstring fra min side. Jeg mærker dog alligevel en vis skepsis i forbindelse med "Tony". Min frygt går på om hans ønske om at redde verden er gået ud over musikken. "Naked Self" balancerede på kanten til at være for meget, hans hjemmeside var i lange tider alt for meget, og nu kommer der så et soundtrack. Hjemmesiden synes tonet ned på det seneste, men hvordan med musikken? Nyheden om soundtracket beskriver kun indholdet som værende "24 new tracks", men intet om hvor vidt der er tale om scoremusik eller sange. Fingrene på venstre hånd er dog krydset for det sidste, mens højre hånds fingre krydses for, at "Tony" er ti års ventetid værd. Skepsis til trods kunne det blive ganske fantastisk det her!

2 kommentarer:

pter sagde ...

krydser også alt hvad krydses kan! Er enig i, at der er gået vel meget politik i Hr. Johnson....synes nu NakedSelf var forrygende! Men mht hjemmesiden, så er det også noget weird stuff man kan signe op til - jeg tænker på de månedlige podcasts han sælger....
Håber og tror (Læs: beder til) at det er et stemningsfuldt og godt album, mit bud er en blanding af scores og rigtige sange...?

Martin Petersen sagde ...

24 hele sange presset ind på en cd's længde virker voldsomt, der skulle også ligge brudstykker af filmdialogen derpå, så mon ikke du får ret?!