fredag, september 17, 2010

De sidste par timer er gået med at synge for skærmen i retning af de fem Worddokumenter, der rummer teksterne til den kommende børneplade. Jeg ved ikke hvordan de øver sig ude i den virkelige verden. Jeg forestiller mig nok fraseringsøvelser i stående position, hvor do-re-mi'en bliver kørt igennem indtil stemmen er varm nok til at terpe tekstarkene igennem. For mig virker det, bl.a. med tanke på den lave blækstand i husets printer, mere fornuftigt at skifte mellem sangteksterne på skærmen. iTunes gør det også mindre omstændigt, at tage tingene om efterhånden som de kikser, ingen grund til at rykke tilbage til start når mindre kan gøre det.

I starten af projektet var tanken at låne (hugge) med arme og ben i langt højere grad end det blev tilfældet. Som det står nu er det kun en Martin Strid tekst, der er hentet ind udefra. Alt andet er, hvis ikke 100% originalt, så dog vores egne påfund. Den første tekst, der blev nedfældet var en drejning på Poul Kjøllers "Bondemandens Sang", som sidenhen blev kasseret da det gik op for mig, at det gik ganske godt for os på egen hånd, men skulle der sidde en enkelt guitarspillende pædagog et sted derude, der godt kunne bruge en moderne drejning på en gammel traver, så er teksten her:

Pølsemanden, han har altid travlt
I sin pølsevogn
Hver gang han vil tage et lille hvil
Er der tusind ting at gøre

Pølserne skal ristes
og serveres med et brød
Masser af det gule
og en smule af det røde

Pølsemanden, han har altid travlt
I sin pølsevogn
Hver gang han vil tage et lille hvil
Er der tusind ting at gøre

En congobajer lunes
Og serveres med et sæt
En kradser og to ristede
Det gør dig så dejlig mæt

Som sagt, det blev bedre! På mandag indtager jeg et øvelokale ude i udkanten af byen, bare mig og min musikalske bagmand bevæbnet med en guitar. Det bliver de sidste finpudsninger, og det bliver første gang jeg synger i nærvær af en anden person siden Onkel Dunkel dagene. Næste weekend bliver der lagt grundsten til numrene, midt i oktober færdiggør vi lortet, og ikke lang tid derefter bliver i månedens demo i Gaffa.

Ingen kommentarer: