mandag, oktober 04, 2010

Soundvenue bød i dag ind med et par interessante links i deres strøm af moderigtig musiknyt.

Link 1: Den nye Belle & Sebastian plade "Write About Love" er lige om hjørnet. Det er Belle & Sebastian på godt, og ondt, men det ender vist ikke med et køb. Som det har været tilfældet med så mange andre gamle favoritter, så lyder de efterhånden for meget af sig selv, og med intet nyt under solen, og intet på pladen de ikke har gjort bedre før, så er det så som så med lysten til at investere.

Link 2: Murder er tilbage! Og Soundvenue premierer deres nye plade "Gospel of Man" på deres hjemmeside. Jeg er over de sidste par år blevet virkelig begejstret for Jacb Bellens på en scene, om det så er med Murder eller I Got You On Tape. På plade (og bånd) mangler han stadig at bevise, at han kan hæve sig over det okay. Det glimter hist og her, men den store solstorm udebliver.

Og så en enkelt nyhed, der næppe komme til at finde vej til Soundvenue, men om en plade som nok skal nå at høste roser rundt omkring.

Link 3: Kloster er langt om længe blevet klar med en ny langspiller. Titlen er blevet "The Waves and Winds Still Knows His Voice", og er den erklæret hidtil mest ambitiøse plade fra den side. Jeg hørte et udsnit af sangene for mange måneder siden, og indtrykket var en mere tilgængelig plade end de foregående, der dog stadig kredser om de samme gejstlige temaer som de foregående.

1 kommentar:

Søren Nielsen sagde ...

Jeg er ganske enig vedrørende B&S. Jeg var svært begejstret for deres første albums og har sidenhen fortsat købestrømmen, men det nyere materiale er gået lidt for hurtigt i glemmebogen. Murder glæder jeg mig til, men ja, den gode Bellens mangler fortsat det sidste "schwung". Det afholder mig dog ikke fra at dukke op til deres koncert på Gimle i Roskilde