fredag, februar 10, 2012

Det var Julia Kazerskis serie "Changing Room" Oitzarisme linkede til forleden, og hvor beundringsværdigt et vægttab af de dimensioner billedserien dækker over end er, så gik der hurtigt lidt for meget damebladsfeature i den for mig. I stedet har jeg kastet min kærlighed på Julia Kazerskis serie "Half", hvor hun udstiller sig selv, og de synlige spor hendes massive vægttab har efterladt. 80 kilo forsvinder ikke bare lige, og selv med dem væk, er sporene mere end synlige. "Half" er et nydeligt portrætteret freakshow, umiddelbart blottet for eksibisionisme, men personligt, råt og så langt fra mediernes kropsopfattelse som man næsten kan komme. Om det er mod, kunst, nødvendighed eller simpelthen ønsket om at vise, hvor meget der er forsvundet, der får en kvinde til at stille sig op foran kameraet på den måde, skal jeg lade være usagt, men min beundring for at Julia Kazerski gør det er alendyb.  

Ingen kommentarer: