onsdag, juni 06, 2012

Det er sjældent radioen pirker til min nysgerrighed, og endnu sjældnere, at det er andet end P6, der får mig til at bruge Google-feltet på skærmen til at opdatere mig på et nyt navn. P4 på bilradioen ville det dog anderledes, så efter jeg i går tog mig selv i at blive siddende i bilen for at høre "Sleep" færdig, tog jeg også skridtet videre og fik googlet Pil & Liv, der står bag. De er så et søskendepar i starten af tyverne, der er opvokset her, der og alle vegne, og nu er endt i Aarhus. Debutpladen "Hangovers" kom i marts, og de er så retro, at de har en MySpace-profil, der rent faktisk er opdateret. Her kan man bl.a. se videoen til "Sleep", der er en charmerende sammenblanding af storylines filmet og sammensat i en lidt over hjemmevideo kvalitet, men det holder og understreger fint den sødme, der er i nummeret uden at det hverken bliver tøsefjantet eller for sødt. Med en enkelt undtagelse, kommer jeg ikke helt op og ringe over resten af de tilstedeværende numre, der glimrer lidt for meget ved deres anonymitet, men undtagelsen "Relationship" minder mig langt hen ad vejen om hvorfor jeg for mangt et år siden faldt for Belle & Sebastian og denne Lo-fi optagelse af nummeret viser fint, at de to søskende når langt uden de store virkemidler. Stik dem en producer med talent og visioner, så tror jeg faktisk Pil & Liv kan nå langt, selv skal jeg ned og have styret nysgerrigheden når de spiller i Odense 2. august.

Ingen kommentarer: