torsdag, september 20, 2012

Jeg trænger til et hit. Min pladekøbsfrekvens er nede på det laveste den vel nogensinde har været, men uanset, hvad jeg opsøger, så mangler der noget. Efteråret har foreløbig budt på plader med Calexico og Woven Hand, der begge er fortrinlige, ja nærmest fremragende, men det er også bare Calexico og Woven Hand plader. Intet nyt der, og dem har jeg stående i forvejen. Jeg havde satset højt på, at Codys "Fractures" skulle blive efterårets plade, men en knaldkedelig produktion og en del uinspirerede tekster har skudt den drøm ned. Det startede ellers så godt med først "Caroline", der lyder som Sufjan Stevens godt måtte begynde at lyde igen, og så "Mirror" der med fin, fin video og fortryllende pophooks lovede noget stort. Men nej, jeg kan ikke hidse mig op til at gide høre pladen igen, og håber virkelig der bliver smidt noget nerve i numrene når de gæster Odense i næste uge. Eagger/Stunn vinylen landede i dag, og også den har jeg nærmest opgivet på forhånd. Der var lige det der hit med ham der psykologen fra Malk De Koijn, men alt jeg har hørt sidenhen har småskuffet. Måske håbet om efterårets plade skal kastes i retning af Thomas Thomsen, måske Mouritz/Hørslev. Der er vist ikke andet på vej lige pt jeg drømmer højt om, det skulle da lige være nye plader fra John Grant eller Midlake, men det er vist et andet sted end lige om hjørnet, at de er sat til at udkomme.

4 kommentarer:

Søren Nielsen sagde ...

Martin, du er, som altid, en hård mand, når det kommer til bedømmelse af musik :). Selv synes jeg, at Codys nye album er mere end glimrende, med sange, der griber og inviterer til mere. Måske ikke årets danske album, for den plads har Raveonettes snuppet :)

Anonym sagde ...

Martin - Thomas Thomsen pladen er fremragende !!!

Pter

Martin Petersen sagde ...

Jeg tror dig gerne Pter, nu skal jeg bare have råd til at købe den. Og mon ikke Cody skal have en chance mere inden på Søndag.

Anonym sagde ...

Og så er der Love Shop dobbelt lp på vej