søndag, oktober 07, 2012

Voksenudgaven af "Manden fra Onkel" er nu nået så langt, at a: det er blevet navngivet "Medio September", b: at vi er begyndt, at sortere sange fra. Nedenstående tekst var den første, der blev skrevet til projektet. Jeg er stadig glad for den, men dens fjollede dødsfascination passer ikke helt til der, hvor resten af teksterne er endt. I mit hoved var melodien ikke langt fra De Efterladtes "Godmorgen Kynisme".

Graver 
Grav mit hul 
Graver 
Gør dit job 
Fra i dag er det slut med 
At slå øjnene op 

Begrav mig i regnvejr 
Når jorden er blød 
Ingen graver skal pukle 
Blot fordi jeg er død 

Begrav mig med besværet 
Giv mig bureaukratiet med 
Så kan formularerne brænde 
Op i helvede et sted 

Begrav mig med biblen 
Hvis præsten har ret 
Tro, tvivl eller trods 
Det vil altid være et gæt 

Begrav mig, begrav mig 
Efter mit sidste skuldertræk 
Og væk mig først igen 
Når verden er gået væk 

Begrav mig i regnvejr 
Når jorden er blød 
Ingen graver skal pukle 
Blot fordi jeg er død

Ingen kommentarer: