tirsdag, januar 01, 2013

Årets sidste dag 1:

På årets sidste dag blev der sat lyd på en af det nye års første plader. "Hvorfor løb vi" fra Peter Sommers kommende plade "Alt forladt" er det første solomateriale, der er kommet siden De Eneste To og det virkede til at Peter Sommer har hevet den bløde elektroniske pop med over i solokarrieren. Jeg savner allerede Tiggerne, og hvis det er dem i baggrunden, ja så er jeg skuffet over dem. Jeg savner kanten fra "Til rotterne, til kragerne, til hundene" og er efter en 2-3 lyt sådan på forhånd lidt træt af, hvis også Peter Sommer skal til at repræsentere den fesne pop, der er overrepræsenteret i æteren (måske derfor). Jeg tvivler på at nummeret kommer til at vokse på mig, men håber omvendt at "Alt forladt" kommer til at overraske positivt. Der blev i et nyligt interview i Ud & Se (side 14 her) lagt op til at han, som sin ekskone Lise Westzynthius, ville kaste sig ud i at lave en skilsmisseplade, og den melding ligger "Hvorfor løb vi" i fin tråd med. Peter Sommer kigger forbi Odense 8. december, datoen forbliver reserveret til formålet.

Ingen kommentarer: