torsdag, juli 17, 2008

Sidst jeg så Under Byen var til Radiohuset Rocker, hvor de trådte op sammen med Danmarks Radios Symfoniorkester i hvad der skulle have været det store højdepunkt på dagen, hvor radiohuset for sidste gang rockede. Det blev det ikke. Det er nok mest sigende at fortælle, at såvel min sidemand som pigen foran mig faldt i søvn, end det er i detaljer at fortælle om hvorfor koncerten ikke fungerede. Og for at understrege det, så er Siamesisk, der er titlen på pladeforevigelsen af koncerten, den eneste udgivelse jeg har valgt ikke at investere i med Under Byen. Alligevel er jeg spændt på at høre, hvad de kommer med, når de i aften går på scenen i Kongens Have i Odense. Jeg har siden jeg fik promoen til Gå Ind I Lyset stukket i hånden for små 10år siden i perioder ladet mig begejstre af gruppen, såvel live som på plade. Med seneste koncertoplevelse, og seneste plade som undtagelserne. Jeg stiller mig derfor helt åben overfor aftenens koncertoplevelse, bliver det godt, kan det blive en bjergtagende oplevelse af de helt store. Rammer de en offdag, kan det risikere at blive et studie i, hvor langt man som gruppe kan krybe op i sin egen røv. Ikke desto mindre.. de skal ses og høres.

Ingen kommentarer: