mandag, august 01, 2011

Der bliver hevet godt og grundigt i gammelskoletrådene på Malk De Koijns opstandelse fra de døde. "Toback to the Fromtime" sakser indledningsvis introen fra Kool Moe Dees "To the Beat Y'all" (der nok i højere grad kendes fra Mobys "Bodyrock"), og forsætter så ellers de næste tre minutters tid udover stepperne i klassisk Malk De Koijn lyrisk stil.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes. "Toback to the Fromtime" er genkendeligt som Malk De Koijn, men langt fra så forrygende som det der blev leveret af Malk De Koijn Mk. I. Jeg ville til hver en tid hellere have hørt det nye nummer som de spillede på Roskilde i 2009 sluppet som single (for du er min pige girl.. und so weiter). Om den optræder på den nye plade, der bliver sluppet i september vil tiden vise. Den kommende koncert på Posten til november ville for et par år siden have syntes et must, men skuffelsen fra deres seneste optræden på stedet stikker stadig dybt. Et uengageret, upersonligt show (foran et i øvrigt svært usympatisk publikum) lå meget langt fra minderne på sen 90'ernes Midtfyns Festival, og den forventning P3s udsendelse af Roskildekoncerten havde sat liv i.Malk De Koijn skal være velkomne tilbage, men jeg er ikke helt sikker på at jeg graver det.  

Ingen kommentarer: