mandag, august 01, 2011

Et af de for mig største mysterier pt er, at det ikke er muligt at erhverve sig Lee Hazzlewoods "Cowboy in Sweden" på legal vis. Personligt kan jeg uden de store problemer finde plads til "Cowboy in Sweden" på min liste over de bedste plader gennem tiderne, og nyder stadig med jævne mellemrum godt af det vinyleksemplar jeg for et fåtal af kroner erhvervede mig i en genbrugsbutik for et par år siden.

Det er dog først for nylig, at det er gået op for mig, at pladen er et soundtrack til et svensk tv-program fra 1970. Jeg var godt klar over, at der var lavet et sådant program, men tænkte at programmet var bygget op omkring pladen, og ikke omvendt. Kun et par enkelte klip havde indtil for nyligt fundet vej til YouTube, men nu er programmet i dets fulde længde, fordelt over nitten klip, blevet lagt ud.

I forhold til stemningen i musikken, og Lee Hazzlewood monotone baryton virker det fuldstændig fucked up, at sidde og kigge på programmets blanding af Lee Hazzlewoods sangintroduktioner tilsat drømmesekvenser og turistklip fra Sverige. Jeg har nedenstående lagt tracklisten  til "Cowboy in Sweden" op, og linket til den tilhørende video, sluk eventuelt skærmen for ikke at få forpurret førstehåndsindtrykket.

A:
"Pray Them Bars Away"
"Leather & Lace"
"Forget Marie"
"Cold Hard Times"
"The Night Before"
"Hey Cowboy"
B:
"No Train to Stockholm"
"For a Day Like Today"
"Easy and Me"
"What's More I Don't Need Her"
"Vem Kan Segla"

1 kommentar:

Søren Nielsen sagde ...

Jeg sætter stor pris på Hazlewoods samarbejde med N. Sinatra, men er aldrig nået til hans "solo-materiale" Nu er anledninger der. Tak for det.