tirsdag, august 21, 2007

Jeg er nu i et par uger blevet plaget for at tage med ud at fiske, først var det ved en put n' take sø og nu havfiskeri. Forleden lod jeg mig så slæbe med op til Måde Strand, hvor jeg gik og knipsede lidt billeder mens min kammerat stod og væmmedes over de børsteorm han havde købt og med stor væmmelse (og til stor underholdning for mig) skulle have på sit forfang. Det eneste der blev fanget var 3 fjæsinger, som vi havde vores hyr med at finde ud af hvad fanden vi skulle gøre med, det eneste vi vidste om dem var at de var giftige. Lidt før vi smuttede hjem tog jeg et par kast. Jeg har ikke fisket siden jeg var 13, men for fanden da, hvor det føltes godt. Nu har jeg hjemme ved forældrene fundet mine gamle kroge frem og lånt et hjul og en stang af min far (den del af mit udstyr er åbenbart gået tabt) og nu glæder jeg mig som et lille barn til at jeg i næste uge skal ud og stå ved vandet, med min stang, en øl og en bitter som det hører sig til og forhåbentlig udvide min begrænsede fangstrekord.

Martins fangster gennem tiden

gedde vægt 1,5kg - længde ukendt
gedde vægt 2,5kg - længde 60cm

gedde vægt 4,5kg - længde 90cm
(sidstnævnte er moppedrengen herunder, den blev fragtet hjem på bagagebæreren af min cykel)

5 kommentarer:

Nærmest Løkkelig sagde ...

Den poseren der er da lige til Vogue.


Det er sjovt at fiske. Min bror, der er hyperallergisk over for fisk, og som kan dø, hvis han rører ved en, tager tit på fisketur. En alternativ form for ekstremsport.

Martin Petersen sagde ...

Jeg tror jeg dør første gang jeg skal rense en fisk, jeg må satse på ikke at fange noget.

mca sagde ...

På mit natbord pt. ligger Politikens Lystfiskerbog, og som bogmærke et gavekort til Hunters' House på H C Ørsteds Vej. Jeg har altid drømt om at fange en gedde.

Martin Petersen sagde ...

Er der ikke gedder at komme efter i de dersens gigantiske søer på Sorøegnen?

mca sagde ...

Som sovjetiske atom-u-både, siger de kloge ...