tirsdag, august 12, 2008

De seks stjerner Jeppe Krogsgaard Christensen i sin anmeldelse i Berlingske Tidende giver The National, for deres optræden i Vega mandag aften, er der egentlig ikke noget i vejen med. Havde det været første gang jeg oplevede The National på en scene, så havde jeg uden tvivl også hevet alle stjernerne op af posen. Oplevelsen lå i høj grad tæt op af, hvad de sidste år viste i Amager Bio. For tæt måske. Der var ingen overraskelser, og intensiteten gik en smule ud af koncerten i og med at alt var set og hørt før. Derfor var min oplevelse nok mere til fire ud af de eftertragtede seks stjerner, selvom jeg ikke har en finger at sætte på koncertoplevelsen. Men mæt af musik efter mange koncerter på få dage, og træt i benene efter at have vadet København på kryds og tværs i jagten på motiver, var det svært at komme helt op i det gear, hvor begejstringen løber af med én. Havde jeg muligheden, ville jeg dog ikke tøve med at tage til København og se dem igen i aften.

Ingen kommentarer: