lørdag, februar 05, 2011

Forårets koncertkalender

12. februar - Nikolaj Nørlund
Nørlund har jeg ikke hørt i en del år. Tid og Sted kedede mig bravt, og han er ikke helt, hvad han var engang, men de første 10 koncerter har jeg da set med ham, og tiden er vist moden til at overveje om han skal ind i folden igen.

24. februar - Niels Skousen
Skousen er en fryd på en scene. Jeg har endnu tilgode at opleve ham mens jeg selv er ædru, men en tur ud til Odenses yderkant kunne måske råde bod på det.

3. marts - Murder
Der findes intet så dvaskt på en scene som Jacob Bellens, men manden synger forrygende, og er uanset konstellation altid liveoplevelsen værd

9. marts - Figurines
Som i tilfældet Murder er det ikke en gruppe jeg ejer plader med, men i livesammenhæng er de som regel tiden og pengene værd.

13. marts - Hymns From Nineveh
Debutpladen ligger i anmelderstakken, og sidste års to koncerter står stadig som funklende lyspunkter. Skal ses.

13. maj - Baby Woodrose
De uundgåelige på min liste, og en evigt tilbagevendende kilde til begejstring.

4 kommentarer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

Jeg synes, at titelnummeret fra Tid og Sted er et af Nørlunds bedste numre nogensinde

Martin Petersen sagde ...

Jeg kan ikke huske det, jeg syn(t)es i hvert fald at pladen er en tam omgang.

Søren Nielsen sagde ...

Martin, det er godt nok et spændende program, og ganske givet med gode oplevelser til følge. Nørlund ville jeg gerne opleve igen - den nye ep er ganske fin - men hans koncertkalender nåede ikke at blive koordineret med min ;)

Anonym sagde ...

Nørlund er bare så overrated...